teunwerf.reismee.nl

Eerste Verhaal

Zo, nu ruim een week weg van huis, dus hoogste tijd voor het eerste verslag. Maar waar te beginnen, het is nog maar een week en al zoveel gedaan. Dus maar beginnen bij het begin, Schiphol. Dat Bas en ik werden uitgezwaaid door zoveel was geweldig, iedereen die er was bedankt! De vlucht naar Singapore was makkelijk uit te houden door onder andere films en pokemon spelen op het schermpje voor me. Singapore was een lange stop, maar die ging ook zo over door de city tour, bioscoop en een voetmassage-machine(!).

Bij aankomst in Darwin was het om 3.00 's nachts lokale tijd al 28 graden. lekker. Hoe we die eerste dag zijn doorgekomen weet ik ook niet, maar met maar ongeveer 3 uur slaap in 48uur viel ik om 6.00 's avonds gelijk in slaap. De volgende dagen hebben we in Darwin zelf vanalles gedaan. Naast krokodilletjes gezwommen, een marktje bij zonsondergang bezocht, naar de Botanic Gardens geweest, wat gedronken op een bijna verlaten strand en dan vergeet ik vast nog wat dingen. Dit overigens allen samen met Bas, en Bjorn, een Duitser die we de eerste dag hebben ontmoet.

Aangezien Bjorn een rijbewijs heeft, besluiten we te kijken voor een huurauto, om een paar daagjes naar Kakadu National Park te gaan. Omdat Bas en Bjorn naar Cairns willen besluiten we om een 6-persoonscamper te nemen, want die moet voor relocatie toch naar Cairns. Met dit enorme ding rijden we (links) naar Kakadu. Waar we 3 dagen lang verstoord (en gestoord) worden door vliegen om ons heen. Maar na een tijdje raak je eraan gewend en binnen de camper komen ze toch niet, dus no worries. Bovendien vergeet je ze helemaal bij de onbeschrijfelijk mooie uitzichten waar we op 2 wandelingen langskomen. (hopelijk te zien op de fotos die ik er zo wil gaan bijvoegen). En met wat Aboriginal Art in het park hebben we ook nog cultureel gedaan deze week.

Woensdagavond zijn we kmoen we terug in Darwin en parkeren we op een parkeerplaats bij het strand waar staat 'niet slapen, anders boete', maar aangezien er vele andere backpackers zijn, wat aboriginals zeggen dat het gewoon kan en we geen betere plek weten, blijven we toch. Om half 6 's ochtends klopt iemand op de deur en fluistert 'police, police, you better get out, you don't want to get fined'. Dus gaan we er snel vandoor. Omdat Bas en Bjorn maar 3 en een halve dag hebben om van Darwin naar Cairns te gaan, gaan ze maar gelijk bij zonsopkomst ervandoor, nadat ze mij hebben afgezet. Ik blijf hier nog een weekje en ga dan met de trein naar de next destination, Alice Springs!

Cheers, Teun.